donderdag 31 juli 2008

overzicht


In het bibliotheekvak houden we erg van het overzichtelijk indelen van de wereld. Mijn hart sprong dan ook op toen ik in de wachtkamer van een plaatselijke fysiotherapeut deze overzichtelijke indeling van de wereld aantrof. Alle wetenschapsgebieden staan er op. Uitgezet in de tijd en voorzien van geografische aanduiding. Dit is muziek van de laatste zes eeuwen. Eindeloos kan ik me verliezen in het speuren over zo'n grote kaart waarin de hoogtepunten van onze geschiedenis zijn gemarkeerd. Weet iemand wie 'm uitgeeft?

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik durf het niet te zeggen maar lekker overzichtelijk is het wel inderdaad :-)

Francien zei

Ja, en het heeft ook iets macabers.
Zie de JFK timeline en de extinction timeline.

Unknown zei

Oh ja, de droefheid van het verdwijnen van stranden zonder hekken. Ik herinner me opeens weer zoiets :-/

Unknown zei

http://www.zbdigitaal.nl/2007/10/wat-er-verschijnt-en-verdwijnt.html

doelde ik op :-)