dinsdag 13 mei 2008

Gaan waar de woorden gaan, de naam.


Met het starten van een weblog moeten er keuzes gemaakt worden. Opmaak, e-mailaccount, wat moet er op, wat niet? Eerst maar de naam. Waarom deze naam? Voor Gaan waar de woorden gaan, liet ik me inspireren door de eerste grote permanente tentoonstelling van het Letterkundig Museum in mijn stad Den Haag. De tentoonstelling met naast heel veel hand- en typoscripten, de stofzuiger van Simon Vestdijk, de collages over Jan Cremer, een half opgerookte sigaar van ??? En vele andere parafernalia van schrijvers. Voor de literatuur is het een titel die aangeeft dat je je mee laat voeren door de woorden van de literaire teksten. In de blogosfeer hoop ik dat mijn weblog voor mensen een plek wordt waar zij iets vinden waar ze professioneel mee verder komen. En natuurlijk is het ook een andere manier om de hyperlinktechniek van het worldwideweb te benoemen. Deze biedt letterlijk te gaan waar de woorden, gaan. Ik hoop dat deze mix gaat werken.

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

leuk dat je de naam van je blog toelicht! ik had zelf bedacht dat je er mee bedoelde dat woorden prima zijn als daar vervolgens ook maar actie aan verbonden wordt. voor jou is de naam figuurlijk gehyperlinkt aan allerhande betekenissen. Leuk. En veel succes ermee natuurlijk!

Francien zei

Hi Marina, leuk dat je dat er in las. Ik zal niet ontkennen dat je met jouw duiding de vinger op de juiste, gevoelige plek legt. In onze sector zijn wat minder woorden en wat meer daden best nodig.